2011. december 17., szombat

PHOTO ALBUM by Kovács Tibor - Három árbócos fregatt és arab halászhajó



Kovács Tibor nem csak fényképeivel, de hajó makettjeivel is meglepte a Mondat olvasóit. A teljesen saját kezűleg épített hajók közül eddig két három árbócos fregatt és egy arab halászhajó készült el.

01
02
03
A három árbócos fregatt gerince és bordái ragasztott karonból, míg a külső borítás fából készült. A vitorlák kézzel varrottak.

04
05
06
07
08
09
A piros vitorlás fregatt alján másfél kilógramm ólom játsza a tőkesúly szerepét, melyet alkotója régi vízvezeték csövekből szerzett be. Az ólmon kívül egyéb anyaggal is történtek kísérletek, de a kisebb sűrűségű anyag mind a mellett, hogy nagyobb térfogatot foglalt el, nem érte el a kívánt hatást, és a hajó a vízen instabil volt. Jelenlegi formájában a hojó stabilan úszik a vizen.

10
A fehér vitorlás három árbócos ugyan az a típusú fregatt, mint a piros vitorlás. A különbség a vitolák formájában rejlik. Az eredeti hajókat ugyan az a cég gyártotta, de fejlesztéseket eszközöltek a vitorlák formáját illetőleg. A fehér vitorlás modell az újabb típusú fregattnak felel meg.

11
12
Mind két fregatt ugyan azzal a módszerrel készült, és mind a kettő alkalmas a vízre bocsátásra. A fehér vitorlás hajó farába a tervek szerint egy távirányítású motor és kormánylapát is fog kerülni.

13
A fehér testű és vitorlájú egy árbócos arab halászhajó tömör fából lett kifaragva. A makett már többször lett átépítve, de végleges formáját még nem nyerte el. Ha bár az arab hajók díszesek, ez a makett nem fog díszítéseket kapni. Ez az alkotás ajándékba készült.

14
15
16
17
A további tervek közt egy xebex típusú három árbócos arab hadihajó is szerepel, melyet Kovács Tibor ez úttal a kartont mellőzve fából kíván elkészíteni. A latin háromszög alakú vitorlás hajó a három árbócos fregatthoz hasonló hadi potenciállal rendelkezett. A fregattal ellentétben ez a hajó a nyílt vizek helyett inkább a part menti térséget uralta. A különleges vitorla könnyebb szélirányba állítást tett lehetővé, de a nyílt vízen a hirtelen támadó tengeri szelek nagyobb kockázatot jelentettek az arab hajó számára, míg a fregatt vitorlázatának köszönhetően biztosabban helyt tudott állni a légáramlatokkal szemben.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése