Kovács Tibor nem csak fényképeivel, de hajó makettjeivel is meglepte a Mondat olvasóit. A teljesen saját kezűleg épített hajók közül eddig két három árbócos fregatt és egy arab halászhajó készült el.
 |
01 |
 |
02 |
 |
03 |
A három árbócos fregatt gerince és bordái ragasztott karonból, míg a külső borítás fából készült. A vitorlák kézzel varrottak.
 |
04 |
 |
05 |
 |
06 |
 |
07 |
 |
08 |
 |
09 |
A piros vitorlás fregatt alján másfél kilógramm ólom játsza a tőkesúly szerepét, melyet alkotója régi vízvezeték csövekből szerzett be. Az ólmon kívül egyéb anyaggal is történtek kísérletek, de a kisebb sűrűségű anyag mind a mellett, hogy nagyobb térfogatot foglalt el, nem érte el a kívánt hatást, és a hajó a vízen instabil volt. Jelenlegi formájában a hojó stabilan úszik a vizen.
 |
10 |
A fehér vitorlás három árbócos ugyan az a típusú fregatt, mint a piros vitorlás. A különbség a vitolák formájában rejlik. Az eredeti hajókat ugyan az a cég gyártotta, de fejlesztéseket eszközöltek a vitorlák formáját illetőleg. A fehér vitorlás modell az újabb típusú fregattnak felel meg.
 |
11 |
 |
12 |
Mind két fregatt ugyan azzal a módszerrel készült, és mind a kettő alkalmas a vízre bocsátásra. A fehér vitorlás hajó farába a tervek szerint egy távirányítású motor és kormánylapát is fog kerülni.
 |
13 |
A fehér testű és vitorlájú egy árbócos arab halászhajó tömör fából lett kifaragva. A makett már többször lett átépítve, de végleges formáját még nem nyerte el. Ha bár az arab hajók díszesek, ez a makett nem fog díszítéseket kapni. Ez az alkotás ajándékba készült.
 |
14 |
 |
15 |
 |
16 |
 |
17 |
A további tervek közt egy xebex típusú három árbócos arab hadihajó is szerepel, melyet Kovács Tibor ez úttal a kartont mellőzve fából kíván elkészíteni. A latin háromszög alakú vitorlás hajó a három árbócos fregatthoz hasonló hadi potenciállal rendelkezett. A fregattal ellentétben ez a hajó a nyílt vizek helyett inkább a part menti térséget uralta. A különleges vitorla könnyebb szélirányba állítást tett lehetővé, de a nyílt vízen a hirtelen támadó tengeri szelek nagyobb kockázatot jelentettek az arab hajó számára, míg a fregatt vitorlázatának köszönhetően biztosabban helyt tudott állni a légáramlatokkal szemben.
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése